Letnie buty Fischer RCS i finał pewnej historii...

Grzegorz

Firma Fischer zdecydowała się 2 lata temu uzupełnić ofertę o letnie buty do nartorolek w technice łyżwowej. Jedynym producentem butów w tej wersji była dotąd słoweńska Alpina. Poniżej wrażenia z pierwszej próbnej jazdy w butach Fischer RCS Roller Skate.

Przed założeniem przyjrzyjmy im się nieco...

DSC00736 Copy

Wzornictwo typowe dla marki Fischer. Rasowe. Kolorystyka praktyczna w użytkowaniu i niepozbawiona zarazem żywych akcentów. Model bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach z wersji zimowej z tą różnicą, że warstwę ocieplającą zastąpił materiał przepuszczający powietrze, dzięki czemu w czasie letnich treningów stopy są wentylowane. Kto biegał w zimówkach, gdy ciepło za oknem (lepsze to, niż nie trenować) doceni komfort jaki daje warstwa oddychająca.

DSC00735 Copy

Pobłyskujące powyżej elementy to karbonowe wzmocnienia (Carbon Cuff), które decydują o jednym z kluczowych aspektów: nadają butom właściwą sztywność, konieczną do energicznego, odchodzącego kroku łyżwowego.

Poniżej dołączony do butów kluczyk... 

DSC00756 Copy

...za pomocą którego istnieje możliwość regulacji w 4 punktach...

DSC00746 Copy

...odpowiednich nastawów dla 4 karbonowych usztywnień w taki sposób, aby właściwie je dopasować do indywidualnego kształtu kończyn użytkownika w oparciu o załączoną poniżej instrukcję

DSC00763 Copy

Tu podeszwa XCELERATOR - również odpowiednio usztywniona specjalnie do kroku łyżwowego. Oczywiście w przypadku Fischera buty w klasie wiązań NNN

DSC00741 Copy

Co istotne, oprócz paska z rzepem, który stabilizuje nogę w górnej części na wysokości cholewki, jest także kolejna, wielostopniowa regulacja docisku - na podbiciu stopy

DSC00745 Copy

A tu następne udogodnienie czyli Fischer Speed Lock. Jeden ruch i sznurówki zaciągnięte w wymaganym zakresie. Systemy samozaciskowe są stosowane także przez innych poducentów, niektóre z nich mają jednak tendencje do poluzowania naciągu w trakcie ruchu... W systemie Fischera nie zaobserwowałem dotąd tej przypadłości. 

DSC00743 Copy

DSC00753 Copy

DSC00759 Copy

DSC00762 Copy

No to zakładamy...

DSC00774 Copy

DSC00776 Copy

...i w drogę!

DSC00791 Copy

DSC00801 Copy

DSC00802 Copy

DSC00804 Copy

Próba nowych letnich butów Fischera RCS do łyżwy wypadła pomyślnie. Czułem wiatr wentylujący wnętrze butów. Odpowiednio sztywne, zintegrowane z nartorolkami Skike R8 na ogumieniu pneumatycznym (zestaw nieco cięższy od typowo sportowego), pozwalają odbić się pewnie i nadać przyspieszenie przy poczuciu stabilności. O to właśnie chodziło.

Nawet lokalne baby-szeptuchy dziwowały się, mlaskały i cmokały naprzemian: "Kumo Zdzisławo, a co to za cudak przebrany za wiewiórkę lata w te i we wte... buty jakie paradne przywdział na te, no, wicie...  Bardziej obyta rzecze: "Ano, Maciejowo, musi że sportowy jakiś eligant... teraz tak majom, wicie, te miastowe. Latajom tam i z powrotem i na odwrotnie. Że dla zdrowia niby. Kupta se TV to bedzieta wiedzieć co sie wyrabia po świecie. Ostańcie w pokoju, kumo." 

DSC00813 Copy

 

Tyle, jeśli chodzi o wrażenia i fakty na poziomie produktowym. 

Słów jeszcze kilka o wrażeniach i faktach na poziomie handlowym i finansowym. Mam dziś skalę porównawczą bowiem niniejszy test to finał zakupów butów biegowych dla klubu Pomorski Nartorolski. Jak zostałem obsłużony przez krajowego dilera marki Alpina, wiecie z poprzedniego artykułu (z 13.05.2016 r., "O tym, jak wydając 1600 PLN..."). Szacunek, jaki mam do sportowej marki Alpina nie stoi w sprzeczności z wykluczeniem jej produktów dopóty, dopóki ich dystrybucja w kraju pochodzi od rzeczonego dilera-importera. 

Chciałbym teraz podziękować firmie Rollspeed Nartorolki, która pośredniczyła jako merytoryczny Sprzedawca i wywiązała się z tej roli jak dotąd: jako godna zaufania.

Chciałbym podziękować Panu Kubie Cieślarowi (portal skipol.pl i reprezentant Fischera w segmencie Nordic), który zadzwonił na drugi dzień po wspomnianym artykule z ofertą pomocy. W rezultacie testowane buty Fischera zostały dostarczone pod wskazany adres i były gotowe do użycia już w 3 dniu roboczym. Ktoś mógłby rzec: przecież to normalne, zależy im, żeby promować markę, zarobić... Potwierdzam. Także to, że zależeć powinno każdej firmie. Szczególnie podejrzliwy mógłby jednak dalej drążyć - wykorzystali okazję, by wypromować się w tej konkretnej sytuacji. 

Niekoniecznie.

Zakupione 3 pary Alpin to 1600 PLN + deklaracja dopłaty ponad 800 PLN do droższego modelu co równałoby się okrągłym 2400 PLN gotowizną - wg cennika dla Kowalskiego z ulicy. W przypadku marki Fischer zaproponowano nam, jako oczywisty, cennik dla organizatorów,  którymi de facto jesteśmy. Zważywszy na niższą rynkową cenę detaliczną (znów potwierdza się, że monopol nigdy nie służył rynkowi i klientom), ludzie firmujący Fischera zwyczajnie nie musieli tego robić. A jednak. Pułap rabatowy stał się na tyle atrakcyjny, że pozwolił na oszczędności idące w setki PLN na tej 1-ej tylko parze butów.

Ale to jeszcze nie wszystko. 

W kilkanaście godzin po telefonie od Pana Kuby Cieślara, w sobotni poranek dostaję kolejną propozycję wsparcia i konkretne kroki: tym razem mail z działu handlowego firmy... Fischer Polska, z centralą w Legionowie. Pozdrawiam Pana Michała Stefańskiego, któremu oczywiście uprzejmie podziękowałem za handlowy refleks i gotowość do działań.

Czy to już wszystko? Nie. Skoro liczyliśmy się z wydatkiem 1400 PLN na jedną parę butów a finalnie wydaliśmy dużo mniej dzięki prima obsłudze i warunkom, zapadła decyzja że dołożymy troszeczkę i zasponsorujemy 2-gą parę letnich Fischerów najszybszemu w tym sezonie wychowankowi klubu UKS Hańczowa. Klubu, o którym wiemy, że jest bliski sercu trenera Kuby Cieślara. I nam także, bo każdy UKS (Uczniowski Klub Sportowy) w Polsce to nasza duma i kapitał na przyszłość. I tak oto, za kwotę stosunkowo niewiele wyższą od planowanej, przy ludzkim podejściu w biznesie, będzie nie 1 a 2 kolejnych zadowolonych użytkowników markowych butów Fischer RCS o czym z przyjemnością informujemy.  

Jeszcze jakieś wnioski? Może takie:

1. Marka jest warta dokładnie tyle, ile marka ludzi, którzy ją reprezentują. Niezależnie od kampanii reklamowych i medialnego szumu, tu i teraz.

2. Z marką jest podobnie jak ze sportową formą: wykuwa się ją długo, traci błyskawicznie.   

3. Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Jeżeli jest konkurencja, jeżeli jest wybór, jeżeli są ludzie którym jeszcze coś się chce... pantha rei.

 

 GM